2021. ápr 14.

Távoktatás a középiskolákban

írta: Közgázmix
Távoktatás a középiskolákban

Online oktatás a középiskolákban

(Egy középiskolás szemszögéből)

A következő blogbejegyzésünkben egy középiskolás őszinte véleményét olvashatjuk arról, hogy hogyan zajlott és jelenleg is zajlik a vírus és karanténok, korlátozások alatt az oktatás.

A középiskolákban egy hét eltéréssel körülbelül, 2019. március 15.-én szintén digitális oktatás vette kezdetét. Itt 3 hónap volt még hátra a tanévből, senki nem tudta, hogy mihez kezdjen, az iskolák lassan reagáltak és ez a 3 hónap nagyon hiányos volt. Egyetlen órát sem tartottak online, tananyagokat és feladatokat küldtek nekünk, okos tankönyvekben oldottunk meg feladatokat, prezentációkat készítettünk és írtunk néhány dolgozatot.

  1. szeptemberében a tanév hagyományos módon indult, viszont októbertől minden újra digitális formában folytatódott. Egy hétig nem voltak tanórás, aztán gond nélkül online formában elindult a tanítás.

A platformok, amiket oktatásra/tanulásra használunk:

-kréta: érdemjegyek, házifeladatok, üzenetek

-DKT: házifeladatok, órák tartása

-Classroom: házifeladatok-hozzászólások

-Meet: órák tartása

-Facebook-messenger: csoportok, üzenetek.

Számomra az online oktatás egy tökéletes oktatási forma. A tavalyi évben főként élveztem, hiszen rengeteg szabadidőm volt. Nem voltak online órák és csakis a visszaküldendő feladatokat osztályozták. Dolgozatot is csak havonta írtunk. Nagyon sokat lovagolhattam és járhattam ki a lovardába, ezáltal más területen is fejlődtem.

Ebben a tanévben már másabb a helyzet, de nem mondanám borzasztónak. Az online órák megvannak tartva, rendszeres küldenek feladatokat és dolgozatokat is heti rendszerességgel írunk. Persze ennek is meg van az előnye hiszen jobban megjegyzem az anyagot és több minden megmarad a fejemben. A tavalyi év ehhez képest számomra tanulás szempontjából gyengébb volt. Az anyagokra nem emlékszem annyira. Ebben a félévben már hasonló a tananyag mennyisége, mint online oktatás előtt. Annak különösen örülök, hogy nem kell korán kelni, illetve beoszthatom a szabadidőmet.

Általában sok lyukas óránk van és néha el is marad egy két óra, így jobban feltudok készülni a következő órákra. Nyilván a tanárok nem látnak be a dolgok mögé és sajnos sokszor, aki többet néz utána dolgoknak és többet tanul rosszabb jegyet kap, mint aki semmit sem csinál csak elkéri mástól a feladatot. Ugyanez a dolgozatokra is vonatkozik, amelyeken egy kicsit szigorítanék mivel néha elég feltűnő, hogy ki kiről is nézte. Az órán való részvételről, számos kifogástól és késésről már nem is beszélve. Ez persze tanároktól is függ, hiszen sokak tiszta szemmel néznek munkáinkra és aki nem fektet bele energiát nem részesül hasonló jegyben, mint aki szívét lelkét belerakta.

Szólj hozzá