2021. ápr 14.

Hobbik, amiket kipróbáltam

írta: Közgázmix
Hobbik, amiket kipróbáltam

               2020. márciusában, amikor bejelentették, hogy bezárják a kollégiumokat és távoktatás kezdődik az egyetemeken eleinte még optimistán vártam, hogy vége legyen, és visszaálljon minden a normális kerékvágásba, ez egyet jelentett azzal, hogy egyik nap telt a másik után és én nem csináltam mást, mint telefonoztam és pörgettem az instagramot, a facebookot. (A tiktokot már csak azért sem töltöttem le, mert tudtam, hogy az még jobban beszippantana, ehelyett instagramon és youtubeon néztem a különféle videókat, szóval igazából ott voltam, ahol a part szakadt.)

                Egy idő után aztán rájöttem - azt hiszem körülbelül decemberben (tudom, hogy ez hosszú idő, de jobb később, mint soha) -, hogy ezeket a napokat tölthetném sokkal hasznosabban is, most van lehetőségem kipróbálni azokat a hobbikat, amiket eddig időhiányra hivatkozva halogattam.
Az alábbiakban felsorolok a pár ilyen hobbit, valamint azt, hogy rám milyen hatással voltak.:

          Kötés – Ez egy olyan hobbi, amire mindig úgy gondoltam, mint egy tökéletes tevékenység abban az esetben, ha túl sok gondolat van a fejemben és szükségem van egy kis nyugalomra. Leginkább sorozat nézés közben szoktam csinálni, így nem érzek bűntudatot, ha „véletlenül” egy egész évadot megnéztem, mert közben valami szemmel látható dolog is készült. Számomra ez inkább időszakos hobbi, nem mindig tudok leülni és egyhelyben maradni, ez lehet az oka annak, hogy még mindig csak kezdetleges fázisban van a sálam, de nem sietek sehova. 

          Főzés/sütés – Épp ideje volt, hogy jobban megismerkedjek a konyhával és ha nem is mindent, de néhány fortélyt és trükköt ellesek anyukámtól és az internettől. És az kifejezetten jó érzés, ha az általam főzött ebéd körül gyűl össze a család. A fűszerekkel még annyira nem merek kísérletezni, mert azzal nagyon könnyen el is tudnám rontani az ételt, de idővel belejövök. A süteményeknél sokkal könnyebb a helyzetem, mondjuk a tészta kelesztése nem kis kihívás számomra, szóval le a kalappal mindenki előtt akinek az ilyen könnyen megy.  

          Torna – Ez stressz levezetésre és a főzés/sütés utáni kóstolgatás ledolgozására egyaránt alkalmas. Nem mindig van motivációm arra, hogy megmozduljak és elkezdjem a tornát, de így pár hónap elteltével tudom, hogy csak elkezdeni nehéz. Ha már benne vagyok, élvezem és sokkal könnyedebben veszem a fejemben zsongó gondolatokat, és a következményeket, amiért megint csak halogattam egy fontos feladatomat.

          Jóga – Ezt a reggeli rutinom részeként kezdtem el. Nem igazán tudtam, hogy álljak neki, de szerencsére találtam hozzá egy jó alkalmazást, ami különféle jóga formákat, rutinokat tartalmaz, így csak kiválasztom, ami nekem tetszik és mutatja is milyen pozíciókat kéne felvennem, őszintén szólva néha még csak nem is hasonlítok a telefonomon látott képre, nem olyan könnyű, mint ahogy azt először gondolnánk. De jó érzés úgy indítani a napot, hogy egy picit átmozgattam a testem.

          Olvasás – Ez a legrégebbi hobbim, ezt nem csak mostanában kezdtem el, szerintem nem is kell sokat beszélnem róla. Nagyon élvezem, egy jó kis szerelmi történet, mindig leköt.

          Nyelvtanulás – A mai világban már rengeteg lehetőségünk van egy új nyelv megtanulására, és nem csak úgy, hogy nyelvkönyveket bújunk – bár kétségkívül az is nagyon hasznos dolog. Jelenleg az angol tudásomon dolgozom, hogy nyáron megcsináljam a nyelvvizsgát, és azután valószínűleg a némettel fogok jobban foglalkozni. Ezek olyan hasznos és élvezetes hobbik, amik az önéletrajzon is nagyon jól mutatnak.

          (Kertészkedés) – Hát a mostani időjárás nem igazán kedvező a konyhakerti növények ültetésének, ezért is raktam zárójelbe, ugyanis ez egy olyan hobbi, amit még nem próbáltam, de nagyon szeretném.

Ezek mellett a sorozat nézés sem maradhat el, bár ezt nem igazán mondanám új hobbinak. De néha kifejezetten jól esik végig nézni egy évadot az éppen aktuálisan kedvenc sorozatomból, és emellett semmi hasznosat sem csinálni. :) 

Szólj hozzá