2021. ápr 23.

Pc-s játékok otthoni időtöltésre (írta: Paller Áron)

írta: Közgázmix
Pc-s játékok otthoni időtöltésre (írta: Paller Áron)

Régi klasszikusok

Ebben a postban rengeteg népszerű játékról írhatnék, amit a legtöbben ismernek és kívülről tudnak róla mindent. De úgy gondolom, hogy hasznosabb lesz ez a cikk, ha a személyes kedvenceimről, és olyan játékokról írok, amik csak pc-re vannak kiadva vagy alapvetően pc-re optimalizáltak.

 

Rome Total War (Remastered):

Ez a játék idén április 29-től lesz elérhető Steam-en és már alig várom. Természetesen előrendeltem, akinek megvan az eredeti Rome Total War az féláron megveheti. Ugyan még nem tudtam kipróbálni, de az elődjét rongyosra játszottam, és ez alapján csak ajánlani tudom. A játék a Római Köztársaság fénykorától, annak polgárháborúkon keresztül történő megbukásáig, és a császárság megszületéséig tart. Rengeteg különböző néppel játszhatunk (és tehetünk játszhatóvá még többet pár file átírásával). A játék célja egyértelműen a birodalomépítés, a többi nép leigázása izgalmas csatákon, háborúkon keresztül.

A népszerűségét egyértelműen mutatja, hogy a remastered változat 17 évvel az eredeti játék kiadását követően jelenik meg! Az alapjáték tini kora miatt szinte minden mai gépen bőven elfut és még mindig rendkívül élvezetes grafikai hiányosságai, és a gyengébb mesterséges intelligencia ellenére. Aki szeretné, telefonon is kipróbálhatja, nekem nem jött be annyira, de a mobil gamereknek ez is egy vonzó opció lehet.

 

Shakes&Fidget:

2013-ban kezdtem el játszani a játékkal, és elismerem sokszor monoton tud lenni és sokan hamar megunják. Nekem is sok kisebb-nagyobb kihagyásom volt. Azonban amikor ezt a postot írom, a másik monitoron meg van nyitva és éppen a fő karakteremnek választok küldetést. A játék közgáz hallgatóknak szerintem kifejezetten érdekes lehet, hiszen sok különböző erőforrással kell gazdálkodnunk amikor a karakterünket fejlesztjük. Utólag jöttem rá, hogy milyen sok határhaszon számítást végeztem el a játékban még azokban a boldog békeidőkben amikor fogalmam sem volt mi az a mikroökonómia :D Viccet félretéve, a játékban ügyességre és kifejezett gamer tudásra semmi szükség. Azonban annál több észt, türelmet, időbeosztást igényel. A karakterünk fejlődését nagyban meghatározza, hogy mire költjük a játékban megszerzett gombát, aranyat, fát, követ, lelkeket, és megannyi egyéb nyersanyagot.

A 2009-ben ingyenes böngészős játék mára úgy kinőtte magát, hogy Steamen, és mobil eszközökön is elérhető. Ingyenes volta ugyan nagy előny, azonban ez csak egy opció. A játékban bár lehet érvényesülni free to play játékosként, az egész sokkal intenzívebbé, és izgalmasabbá válik, ha az ember beruház egy kis gombára. Jómagam is rengeteg fizetős játék árát költöttem el erre a kis játékra régen. Úgyhogy emiatt ezzel csak óvatosan, hiszen tényleg gyorsan kiéghet az ember, és akkor a pénz gyakorlatilag a kukában landolt.

Szólj hozzá

szabadidő karantén videójátékok rome total war shakes&fidget