2021. már 21.

Hogyan osszuk be az időnket karantén alatt?

írta: Közgázmix
Hogyan osszuk be az időnket karantén alatt?

Ha te is online tanulással töltötted az elmúlt féléveket és úgy érzed, hogy a napok összefolynak, egész nap otthon vagy még sincs időd mindenre, akkor ez a poszt neked szól.

Több mint egy éve tart már a digitális oktatás. Eleinte nagyon kényelmesnek tűnt a “home office”, de idővel rájöttem, hogy nagyon könnyű így elveszíteni az időérzékünket és napjaink hamar monotonná válnak.

Számomra az első és legfontosabb lépés az, hogy mindent dolog, amit aznap szeretnék megcsinálni, azt előző este leírom. Nemrégiben olvastam egy cikket, ami tudományosan alátámasztja ezt a cselekvést. Ha leírunk mindent amire vágyunk vagy amit véghez szeretnénk vinni, azt leírva látva sokkal jobban ösztönözve érezzük magunkat arra, hogy véghez is vigyük.

 

Pontokba szedtem azt, hogy általában mitől érzik produktívabbnak az emberek a napjukat és nekem mi segített:

  1. Az embereknek sokkal könnyebben indulnak a reggelek és nekem is produktívabbak a napjaim, ha reggel időben ébredek, fogat mosok, beágyazok és reggelizek.
  2. Hétköznapokon minden online órát az asztalnál ülve végig hallgatom és jegyzetelem, de semmiképpen sem az ágyból teszem ezt. (Ülve sokkal aktívabb az agyunk a vérkeringésünk miatt.)
  3. Mindig időt szakítok órák közben egy normális ebédre.
  4. A megmaradt délutáni órák után azonnal elkezdek készülni és tanulni a másnapi óráimra, mert később már sokkal nehezebben kezdem el újra.
  5. Napközben folyamatosan ellenőrzöm a telefonom azt, hogy melyik alkalmazással mennyi időt töltök, hogy tudatosuljon bennem az, hogy milyen sok időt töltök a telefonom nyomkodásával és rájövök, hogy “miért nincs időm mindenre”.
  6. Ez a pont csak az okostelefon túlfüggőknek szól: ha egyetlen egyszer ráveszed magad arra, hogy minden felesleges alkalmazást letörölj, vagy hogy sok felesleges profilt kikövess akkor, ha a kezedbe is veszed a telefonod, rövidebb időre fog lekötni téged. Social median-n kövess pozitív tartalmat közvetítő oldalakat, profilokat, embereket azért, hogy a social media feltöltsön és ne lehúzzon.
  7. Ha belefér végezhetsz egy kis testmozgást is, késő délután. YouTube-on rengeteg ingyenesen elérhető videó megtalálható. Facebookon pedig rengeteg csoportos edzéshez csatlakozhatsz.
  8. Vacsorára ugyanúgy szánj időt, mint a többi étkezésre. Így, hogy egész nap itthon vagyok sütni és főzni kezdtem egészségesebb ételeket, mint amiket az online élet előtt ettem.
  9. Semmi baj nincs azzal, ha lefekvés után megnézem egy részt a jelenlegi sorozatodból Netflixen, de annak az egy résznek tényleg egynek kell lennie és nem ötnek.  Nehéz de tudnunk kell hol a határ.
  10. Persze ha dolgozol, biztosan kevesebb időt marad mindenre és fáradtabb is vagy. Én is dolgoztam egyetem mellett és személy szerint sokat segített, hogy mindent összeírtam, főleg azért, mert a munka miatt sokkal feledékenyebb voltam.
  11. Hétvégente mindig elmegyek egyszer túrázni, ami általában 1-2 óra hosszú. Van, hogy kijelölök egy adott lépésszámot és az lesz az aznapi célom van, hogy sikerül, olyan is hogy nem és olyan is hogy kétszer háromszor annyi sikerül.
  12. Ha egy napot ellazsálok, elalszok, megnézek egy filmet tanulás helyett azzal sincs semmi baj, de egy hét 7 napjából maximum 1-2 ilyen legyen.

 Én a korlátozások előtti időkben is sokat olvastam, de most még több időm van rá és elkezdtem pszichológiai és önismereti, önfejlesztő könyveket olvasni. Allan és Barbara Pease – A válasz vagy Popper Péter – Lélekrágcsálók. Az egyetlen különbség, hogy nem a hagyományos könyv formájában veszem meg őket, hanem e-book formában. Hasonló témájú filmek is sokat segíthetnek ebben a helyzetben, nem mindenki szeret olvasni.

Ahelyett, hogy magányosak vagy egyhangúan éreznénk ezt a helyzetet, inkább ismerjük meg magunkat még jobban. Próbáljuk elektronikus módon tartani a szeretteinkkel a kapcsolatot és próbáljuk feltalálni magunkat ebben a helyzetben. Vigyázzatok magatokra!

Sziasztok!

 

Szólj hozzá

programok szabadidő karantén időbeosztás